Královédvorsko > Vzdělávání > základní školy > ZŠ Schulzovy sadyZe školky do školy - Myšlení (8. díl)
Dítě by při nástupu do školy mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace a orientovat se v základních matematických pojmech. Co to v praxi znamená?
FOTOGALERIE - Ze školky do školy - 8. díl Myšlení
- Bude umět počítat na prstech a vyjmenovat číselnou řadu do 5 nebo 10.
- Dokáže porovnávat, rozumí pojmům stejně, méně a více.
- Dovede řadit podle velikosti a poznat největší a nejmenší věc.
- Zvládne třídění do skupin podle tvaru, barvy velikosti, délky nebo váhy.
- Umí řešit jednoduché hádanky, slovní příklady, rébusy a labyrinty.
Jak v domácím prostředí rozvíjet tuto oblast?
- Zahrajte si domino. Ale ne obrázkové, to klasické, s tečkami. Trénujte u toho počítání teček a jejich porovnávání.
- Nechte dítě srovnat plyšáky podle velikosti. Ptejte se, který z nich je nejmenší/největší.
- Pusťte si videa od opičáka Monkeyho o třídění a tvarech nebo o porovnávání, množství a řazení. Využijte také náš pracovní list.
- Dávejte dítěti hádanky, luštěte věku přiměřené rébusy a labyrinty, hrajte společenské hry (Člověče nezlob se, Labyrint, pexeso...).
Na ZŠ Schulzovy sady své myšlení letos žáci intenzivně rozvíjejí i
v kroužku Programování. Nejrůznější logické úlohy využíváme u nás ve škole i při běžné výuce, žáci se pravidelně účastní logických olympiád.
Žákům 5. tříd je nabízen
volitelný předmět Cvičení z matematiky.
Další díl seriálu se bude věnovat tématu s názvem "Paměť".
Eliška Tauchmanová, školní speciální pedagog
&
Lenka Mikesková, školní psycholog
Monika Voleská, školní psycholog, autor článku
Základní školy Schulzovy sady
Dvůr Králové nad Labem
Další články ZŠ Schulzovy sady